Inspirări şi expirări, prin gânduri

???????????????????????????????

  • Eu zic să plătim impozite ca-n Buzd sau Buia, pentru că Mediaşul arată ca-n zonele respective. Dacă tot plătim impozite ca-n Sibiu, atunci să arate ca Sibiul, nu?
  • Cunosc băieţi sau, mă rog, bărbaţi, destul de frumuşei, dar altfel, doar de pus în praştie şi daţi cât mai departe. Pentru felul lor de a fi nu sunt cuvinte exacte, dar supravieţuiesc bine, cu noroc la fetele bune. Nu vreţi să-i ştiţi, nici să-i cunoaşteţi!
  • Seara, noaptea mai exact, mi se pare foarte întuneric în Mediaş. Oricum, n-ai ce căuta pe jos, în afară de centru!
  • Cunosc poliţişti care, fără voia lor, datorită profesiei, se expun la tot felul de riscuri, unul dintre ele fiind achiziţionarea de purici.
  • În ziua de azi este bine să te bagi în tine. Nu fă nici un pas. Orice pas este un risc şi o cheltuială.
  • Sunt zile în care-mi dau seama că nu fac nimic. Parcă am intrat într-un borcan umed şi nu mai pot ieşi afară. Alunec şi alunec. Şi mai am şi o obsesie: primarul. De parcă ar ajuta cu ceva? De parcă s-ar schimba ceva!
  • Un lucru bun! Patinoarul. Am văzut copii fericiţi cu adevărat. S-a închis. Contractul a fost până pe data de 9 februarie 2015.
  • O şmecherie românească de calitate germană. Cumperi de la Kaufland. Acumulezi puncte şi poţi lua contra cost, produse de voiaj Titan. Şi credeţi-mă, cu reducerile pe care zic ei că le fac şi totuşi sunt scumpe.
  • Intelectualii ăştia nu ascultă, domnule Primar! Au impresia că li se cuvine totul, doar prin faptul că au vechime într-un domeniu sau altul. Ce vechime? O greşeală plină de erori, repetate în atâţia ani. Nu vă apreciază! Noroc cu cei disciplinaţi, care-şi fac bine treaba. Într-un fel, e loc pentru toată lumea… bună. Nu? Iar, la un pahar, legăturile se fac mai uşor! Legături puternice!
  • Mă tot gândesc la doamna Elena Udrea. Unde-i instinctul ei de politician. Sau încă nu ştie de cele două specii! Una care înşală şi alta care jefuieşte, că astea parcă ar fi după sociologia americană, înclinările născute ale omului spre pradă şi fraudă. Dar, puse una peste alta, dacă are dreptate? Dacă mâine şi DNA-ul va fi o problemă? Dacă… chiar şi SRI-ul? Oare chiar nivelul de corupţie a ajuns insuportabil?
  • S-a ajuns până acolo încât cine are pârghiile pentru a instrumenta un dosar penal poate acuza pe oricine? Drama începe când se pradă semenii prin toate mijloacele. Nu mă deranjează cât timp este o limită şi nu se fabrică sau se instrumentează ceva, frauda având totuşi anumite grade. Acum n-o disculp şi nici nu vreau să o fac acceptabilă, dar cu unii e greu de acceptat realitatea.
  • SRI-ul este copilul securităţii. Pe vremuri, securitatea se ocupa cu teroarea, frica şi neabaterea de la linia partidului. Astăzi, nu ştiu ce să cred? Am cunoscut, întâmplător, SRI-şti inteligenţi, tineri şi pregătiţi în diverse domenii, cu studii superioare. Am cunoscut şi câţiva altfel, din aceia mai “bătrâiori”. Totuşi, cred că au un interes naţional, mai ales că Rusia-i la uşă. Să sperăm că sunt altfel, cu toate că puterea şi banul corup. Mai ales pe români.
  • Are primarul Mediaşului o încrengătură de nu vă vine să credeţi. Dar, din experienţă, vă spun cine-l va trăda, vor fi cei de aproape, ce vor tot mai mult. Lacomi, nesătui, vor da tot ce se poate da, ca să scape. Eu sunt departe de el, ca şi ma-joritatea, de altfel. Noi nu suntem dintre cei de încredere şi ceea ce vedem şi simţim nu-i adevărat. E adevărat doar ce ne spune domnul Primar, cu strategiile lui şi cu personalul ales “pe sprânceană“.
  • Se zvoneşte că ar vrea (domnul Primar) să devină parlamentar. Dintr-un punct de vedere e mai bine (pentru noi), decât primar. Dar, dacă nu l-am fi cunoscut, l-am fi acceptat, pe când aşa… Şi mă credeţi că va avea susţinători destui. Da, dar nu… suficienţi. (Normal, că-i părerea mea). Aş propune, după efortul ce-l depune, să-şi mute biroul la parter. Atâtea scări de urcat,… şi pentru ce?
  • Auziţi că banii pentru partide erau finanţaţi în campania electorală, daţi, şi au creat corupţie. Ce se poate face? Câteva locuri în oraş şi cine vrea să candideze să strângă nişte semnături (acum, nu chiar oricine), şi să-şi pună acolo afişele. Nu peste tot.
  • E simplu cât eşti la putere, nu se ia nici dracul de tine. După… e o altă poveste. Grup organizat infracţional… auzi! Şi încă ceva… conştiinţă politică! Să ştii să te orientezi.
  • Aţi auzit ca banii în campaniile electorale să fie finanţaţi de la buget. Parcă noi nu finanţăm toate abuzurile! Asta ne-ar trebui! Eu nu am idei ce să fac pentru ca Mediaşul să meargă mai bine. Oricum, nu-i simplu.
  • Legea nu-i rea, dar nu se respectă. Oare cine veghează la respectarea legii? Normal că primarul.
  • Cum s-a respectat arhitectura în centru? Piaţa Regele Ferdinand I, străzile I. Gh. Duca, Turnului, Honterus? Aşa, ca-n evul mediu? Şi cine are acces acolo? Locuitorii şi prietenii! Prietenii cui? Doar nu ai mei! Cred că, dacă s-ar face o verificare, până şi stelele se vor uimi, vorba poetului.
  • Şi domnul Plopeanu, înainte de a nu mai fi primar, a achiziţionat nişte ceasuri. Iar lui, ca primar, i-a stat! Aşa va păţi şi domnul Neamţu. Apoi, gata cu Primăria! Pentru unii ceasurile poartă ghinion. De unde mai face rost de două oferte?
  • Cineva mi-a reproşat odată că sunt prea sensibil şi prea nu uit nimic din ceea ce ar trebui să uit. Normal, eu îl respect pe om, îi ofer încrederea mea până mă înşală mă minte. După, nu mai contează. Nu mai valorează nimic. Mi se pare normal, nu? Umilinţa şi trădarea sunt groaznice. (Laurenţiu Oprea)

Leave a comment